رپورتاژ کالاردیاب

ردیاب شخصی ضدآب TK Star با امکان ردیابی لحظه ای بر روی گوشی موبایل

ردیاب TK Star محصولی از شرکت چینی XE Electronics Technology Ltd. بوده که محصولات این شرکت دارای استانداردهای بین‌المللی نظیر CE, FCC, ROHS هستند. مبنای عملکردی این دستگاه بر پایه استفاده از سیستم مکانیابی جهانی  ماهواره‌ای جی پی اس (GPS) و سیستم‌های انتقال داده رادیویی (GPRS) است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 ویژگی‌ها و مشخصات فنی ردیاب TK Star

  • دقیق ترین سیستم ردیابی با استفاده از سامانه AGPS
  • ضد آب و ضد ضربه با گواهینامه IP66
  • امکان مشاهده نتایج حاصل از ردیابی به صورت لحظه به لحظه بر روی گوشی تلفن همراه
  • کلاینت تحت وب فارسی
  • طراحی و ساخت

ردیاب و موقعیت یاب TK-STAR – مکان‌یاب شخصی ضد آب نقطه‌ای و لحظه‌ایاز نظر طراحی TK-Star یکی از کوچکترین و سبکترین ردیاب های شخصی موجود در بازار است. این ردیاب کوچک طوری طراحی شده تا در برابر ضربه ها و صدمات احتمالی تا حد بسیار زیادی مقاوم باشد که باعث می‌شود شما بتوانید با خیال راحت از آن در هرجا استفاده کنید؛ همچنین مکان یاب TK-Star  ضد آب بوده و در این رابطه از اصول استاندار IP-66 در طراحی استفاده کرده و موفق به دریافت این استاندارد شده است که طبق آن، طراحی دستگاه آن را قادر می‌سازد تا از قطعات داخلی خود در برابر آب، روغن، نفت و سایر سیالات غیرخورنده محافظت کند. استاندارد بالای طراحی سخت افزار داخلی این ردیاب به گونه‌ای است که در محدوده وسیع دمایی عملکرد مطلوب خود را حفظ می‌کند. طراحی کوچک، سبک و مناسب دستگاه، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید علاوه بر حالت جیبی، از این ردیاب که در دسته ردیاب های شخصی دسته بندی می‌شود، به صورت دستبندی یا گردنبندی نیز استفاده کنید که با توجه به نیاز و نوع استفاده شما از آن هرکدام از حالات ممکن خواهد بود.

  • سخت افزار و نرم افزار

این ردیاب مکان شما را با استفاده از سیم کارتی که درون آن نصب می‌شود به شبکه مکان‌یابی جهانی جی پی اس (GPS) متصل و پس از ارسال و دریافت اطلاعات مربوط به مکان دقیق جغرافیایی آن را از طریق دکل های مخابراتی نسل دوم به مقصد می‌فرستد. سیستم مکان یابی TK-Star با توجه به میزان دسترسی به موارد گفته شده ، متفاوت است و مکان جغرافیایی دقیق را در هنگامی که ارتباط ردیاب با دکل ها قطع شده است،  با ضریب خطایی کمتر از ۵متر برای کاربر ارسال می‌کند.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

از نکات مطلوب در سیستم نرم‌افزاری این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از تمامی اپراتورهای مخابراتی ایران اشاره کرد که در نتیجه آن شما علاوه بر امکان دریافت اطلاعات نتایج مکان یابی ، قادر به شنیدن صدای محیط اطراف دستگاه تا شعاع ۷ متری از طریق تماس با شماره تلفن سیم کارت نصب شده در آن، بدون اینکه کسی متوجه این کار شود، نیز خواهید بود.

استفاده از یک باتری لیتیومی ۱۰۰۰میلی آمپری باعث شده تا این مکان یاب کوچک بتواند تا ۱۴ روز (حدود ۳۵۰ساعت) به کار خود ادامه دهد بدون اینکه نیاز به شارژ داشته باشد. البته شارژ این دستگاه نیز از طریق کابل USB که در جعبه آن قرار داده شده به آسانی صورت می‌گیرد.

رابط کاربری ردیاب TK-Star بسیار کاربردی و راه اندازی آن بسیار آسان است که شرح آن به طور دقیق در دفترچه راهنمای فارسی آن ذکر شده و امکانات قابل توجهی را از جمله سوابق مسیرهای پیموده شده و اطلاعات آماری بر طبق سوابق حرکت و نیز اعلان های هشدار تغییرات در وضعیت دستگاه را به  کاربر خود نمایش می‌دهد.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

ردیاب شخصی TK-Star به سنسور تشخیص سرعت، تشخیص ضربه و تشخیص جنبش نیز مجهز است که با استفاده از آنها می‌توانید با استفاده از یک مرورگر وب، یک تلفن همراه اندرویدی یا آیفون به رابط کاربری دستگاه متصل شوید و در کنار امکان دنبال کردن مکان جغرافیایی دستگاه به صورت زنده و بلادرنگ از امکاناتی نظیر مسیر حرکت یا سرعت حرکت ، زمان شروع به حرکت یا ضربات وارده به دستگاه یا جسم متصل به دستگاه نیز مطلع شوید.

ردیاب و موقعیت یاب شخصی ضد آب TK-Starعلاوه بر این، امکانی وجود دارد که در صورتی که دستگاه فرستنده یا گیرنده از دسترس خارج شود، TK-Star اطلاعات مکان یابی خود را تا سقف ۱۶۰۰۰نقطه در حافظه خود ذخیره و پس از برگشت به سیستم ارتباطی برای کاربر ارسال می‌کند.همچنین این ردیاب مجهز به سیستم Geo-Fence نیز هست که شما با تعین یک محدوده بر اساس طول و عرض جغرافیایی، در صورتیکه دستگاه یا جسم یا شی حامل دستگاه از آن محدوده خارج شود با یک پیام اخطار مطلع خواهید شد. در کنار این قابلیت امکان کنترل سرعت و اخطار عبور از سرعت مجاز تعیین شده نیز برای کاربران نیز قرار داده شده است.

کلاینت پوشش آنلاین مکان یابی TK-Star از سامانه ای امن استفاده می‌کند که اطلاعات شما را به جز شما در اختیار سایرین قرار نخواهد داد. برای آسایش کاربران استفاده از ۳ سامانه مختلف چینی، انگلیسی و فارسی برای کاربران ممکن شده که شما با توجه به انتخاب خودتان میتوانید از هرکدام از آنها استفاده کنید. برای نمایش دموی برنامه نیز میتوانید از این لینک استفاده کنید و پس از انتخاب سامانه انگلیسی با کلیک بر روی کلمه demo در سایتی که نمایش داده می شود، چگونگی کارکرد سیستم آنلاین ردیابی این دستگاه را مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای مشاهده چگونگی عملکرد اپلیکیشن موبایلی این ردیاب ویدیویی که بازار اینترنتی گیلار به طور اختصاصی آماده کرده است را از طریق این لینک مشاهده کنید.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

بخش زیادی از اطلاعات ردیابی از طریق پیامک نیز می‌تواند برای کاربر ارسال شود و نحوه انجام آن بدین صورت است که کاربر ابتدا با شماره سیمکارت نصب شده در دستگاه تماس می‌گیرد و پس از رد شدن تماس توسط دستگاه یک پیامک حاوی اطلاعاتی چون لینک گوگل مپ، مکان دقیق جغرافیایی دستگاه، سرعت حرکت دستگاه در آخرین اندازه گیری، میزان دسترسی به شبکه GPS در زمان درخواست مکان جغرافیایی، اطلاعات شناسایی و ID دستگاه و اطلاعات دکلی که اطلاعات بوسیله آن ارسال شده برای کاربر ارسال می‌شود.

همچنین بر روی دستگاه دکمه ای طراحی شده که در صورت فعال کردن آن توسط حامل ردیاب ، پیام SOS یا کمک اضطراری به شماره هایی که از پیش در حافظه ردیاب معرفی و تعریف شده اند ارسال می‌شود.

امکان خاموش و روشن کردن مکان یاب از طریق پیامک نیز برای کاربران قرار داده شده که در کنار امکان فعال شدن خودکار پس از تشخیص حرکت از امکانات کاربردی دستگاه به شمار می آید.

 

  • جمع بندی

ردیاب و موقعیت یاب شخصی ضد آب TK-Star

در مجموع با توجه به قیمت و امکانات موجود، ردیاب TK-Star دستگاهی کامل محسوب میشود و مناسب استفاده در شرایط و وضعیت های گوناگون مانند مکان یابی اجسام ثابت و متحرک و وسایل نقیله در بعد شخصی و تجاری، کودکان، سالمندان، کوهنوردان و ورزشکاران رشته های پرحادثه و حتی حیوانات خانگی و غیرآن است. با توجه به وجود امکانات متنوع بستر نرم افزاری ردیاب نظیر امکان تعریف محدوده امن جغرافیایی و هشدار خروج از آن این ردیاب میتواند در کنار مصارف تجاری برای استفاده  از ردیابی کودکان و سالمندانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند مناسب باشد.

 

مزایا معایب
  • طراحی مناسب
  • سیستم دقیق ردیابی
  • کلاینت تحت وب و بستر نرم افزاری موبایلی

 

شما میتوانید برای مشاهده بررسی ویدیویی ردیاب TK Star کلیپ اختصاصی تهیه شده توسط بازار اینترنتی گیلار را از اینجا مشاهده کنید

بررسی ویدیویی ردیاب TK Star

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا