رپورتاژ کالاردیاب

ردیاب خودرو با امکان کنترل خودرو از هر نقطه در دنیا، ۲سیم‌کارته و ریموت دار

ردیاب GL-202S محصول شرکت XE Electronics Technology Ltd. است که محصولات این شرکت دارای استانداردهای بین‌المللی نظیر CE, FCC, ROHS هستند. مبنای عملکردی این دستگاه مانند سایر ردیاب‌ها بر پایه استفاده از سیستم مکان یابی جهانی  ماهواره‌ای جی پی اس (GPS) و سیستم‌های انتقال داده رادیویی (GPRS) است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی ها و مشخصات فنی GL-202S

  • قابلیت کنترل خودرو از راه دور
  • قابلیت ردیابی لحظه به لحظه و نمایش همزمان آن بر روی کامپیوتر و گوشی موبایل
  • قابلیت شنود صدای داخل کابین خودرو
  • سیستم ردیابی قدرتمند مکان یابی LBS حتی زیر سقف
  • امکان ارسال اطلاعات فنی خودرو برای کاربر، سازگار با ECU های خودروهای داخلی و خارجی

 

طراحی و ساخت

ردیاب خودرو 2 سیمکارته با قابلیت شنود ریموت دار

طراحی ردیاب TK Star GL-202S به گونه ای است تا از آن بتوان در تمامی خودرو های سبک و سنگین داخلی و خارجی به راحتی استفاده کرد. قاب فلزی این ردیاب باعث شده تا این دستگاه در برابر ضربه ها یا تکان های احتمالی مقاومت بسیار خوبی داشته باشد.

درگاه آنتن های ورودی و پورت سیم کارت ها و حافظه داخلی این ردیاب در دوطرف آن قرار گرفته تا بتوان بدون به هم ریختگی در حالت ظاهری خودرو اتصالات لازم برای راه‌اندازی آن را برقرار کرد. آن طور که مشخص است بهترین مکان برای نصب این مکان یاب بر روی خودرو زیر فرمان یا درون صندوق عقب ماشین است.

 

سخت افزار

ردیاب خودرو با قابلیت شنود ریموت دارچیپست جی پی اس قدرتمند GL-202S به نام SIRF3 یکی از بهترین و دقیق ترین نمونه های موجود در بین ردیاب ها است که حداکثر میزان آنتن دهی را فراهم می‌کند . SIRF3 این امکان را ایجاد می‌کند تا حتی در مواقعی که ارتباط ردیاب با دکل های مخابراتی و ماهواره های مکان یاب قطع شده بتواند با ضریب خطایی کمتر از ۵ متر موقعیت مکانی دستگاه و خودرو را به کاربر نمایش دهد.

استفاده از آنتن LBS در این ردیاب موجب شده تا این دستگاه امکان ردیابی در مکان های مسقف را با دقت بالا نیز داشته باشد.

باتری ۱۵۰۰ میلی آمپری نیز باعث شده این ردیاب در صورت قطع برق از سوی منبع تغذیه ماشین در مواردی مثل خاموش شدن ماشین بتواند تا ۲۴۰ ساعت بدون نیاز به شارژ به عملکرد خود ادامه دهد.

وجود درگاه حافظه داخلی این امکان را ایجاد می‌کند تا ردیاب بتواند بسته به میزان فضای در دسترس به طور میانگین تا ۱۵۰۰۰ نقطه را در خود ذخیره کند تا در مواردی که امکان ارسال آن وجود ندارد یا کاربر نیاز به سوابق مکان های گذشته دارد بتواند به آن ها بر روی پنل مدیریت دسترسی داشته باشد.

نرم افزار

نتایج ردیابی خودرو در این ردیاب به روش های گوناگونی دارد. ساده ترین روش استفاده از پیامک متنی است که طی آن، پس از تماس با شماره ردیاب و ردتماس آن به طور خودکار از سوی ردیاب پیامکی حاوی اطلاعات حاصل از ردیابی خودرو و اطلاعات فنی که از طریق ECU به دستگاه داده می‌شود برای کاربر ارسال می‌شود.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

روش دوم استفاده از بستر تحت وب است که بر روی تمامی دستگاه ها از جمله کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ از طریق یک مرورگر وب قابل اجرا و عمده امکانات ردیاب از این طریق قابل دسترسی است. علاوه بر اطلاعات حاصل از ردیابی و موقعیت های مکانی ، امکان مشاهده سوابق نتایج مکان یابی و اعمال تغییرات از راه دور نظیر خاموش یا روشن کردن خودرو از این طریق صورت می گیرد. امکان تعریف چندین خودرو بر روی یک حساب کاربری و نمایش همزمان همه آن ها در کنار امکان تعریف یک محدوده امن جغرافیایی برای دستگاه به طوری که در صورتیکه خودرو حامل ردیاب از محدوده تعریف شده خارج شد، کاربر از وضعیت آن مطلع شود، این مکان یاب را علاوه بر مصارف شخصی، برای استفاده های تجاری در ابعاد بزرگتر نیز مناسب کرده و می‌توان از آن برای استفاده های پیچیده تر مانند ناوگان های حمل و نقل و مسافربری یا مصارف صنعتی در حوزه خودروهای سنگین یا حتی لیفتراک ها در انبار کارخانه ها نیز استفاده کرد.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

بستر تحت وب این ردیاب ۲ نسخه انگلیسی و فارسی دارد که سامانه فارسی آن کاملا امن و دارای امکاناتی حدودا مشابه نسخه انگلیسی آن است.

علاوه بر این روش ها، ۲ اپلیکیشن موبایلی نیز برای سیستم عامل های Android و iOS نیز برای این دستگاه طراحی شده که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید لحظه به لحظه اطلاعات حاصل از ردیابی را بر روی تلفن همراه مشاهده کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.

سیستم مدیریت مکانیابی - بازار اینترنتی گیلار

شما می‌توانید از طریق این لینک دموی بستر تحت وب را مشاهد کنید و نرم افزارهای مربوط به آن را در صورت تمایل برای تلفن همراهتان دانلود کنید.

 

جمع بندی

ردیاب خودرو 2 سیمکارته با قابلیت شنود ریموت دار

 

امنیت یکی از اساسی ترین نیازها در زندگی بشر است و فراهم کردن آن نیازمند ابزار و وسایل مخصوص و گوناگون است. GL-202S دستگاهی است که خیال شما را از بابت امنیت خودروی‌تان چه در بحث استفاده شخصی و چه در حوزه ناوگان های حمل و نقل یا کنترل خودروهای مجموعه های صنعتی راحت خواهد کرد. علاوه بر آن با توجه به امکانات متنوعی که این دستگاه ارائه می‌کند می‌توان گفت که شما با استفاده از آن علاوه بر اینکه دیگر نیاز به خرید دزدگیر نخواهید داشت ، می‌توانید اطلاعات مفید بسیاری را از نتایج حاصل از مکان یابی گرفته تا اطلاعات فنی نظیر مقدار سوخت خودرو یا خودروهای خود را به صورت لحظه به لحظه مشاهده کنید و با وجود ۲ درگاه سیم کارت در این دستگاه خیالتان از بابت همیشه در دسترس بودن خودرو یا خودروهای مورد نظرتان راحت خواهد بود.

مزایا معایب
  • کیفیت بالای ساخت
  • ردیابی لحظه ای و نمایش بلادرنگ اطلاعات
  • سازگار با تمامی خودروهای داخلی و خارجی
  • امکان کنترل خودرو از هر نقطه در دنیا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا