رپورتاژ کالاردیاب

ردیاب حیوانات با قابلیت Geofence و امکان ردیابی لحظه ای آنها

شاید بتوان گفت روزی وجود ندارد که در آن به دوستداران حیوانات خانگی افزوده نشود. شاید در نگاه اول فکر کنید منظور از حیوان خانگی سگ و گربه است، اما با اینکه درست است شاید آنها پرطرفدارترین ها باشند ولی در رده حیوانات خانگی تنها نیستند. حیوانات کوچکتر مثل همستر و سنجاب یا طیف گسترده‌ای از پرندگان و در برخی موارد خزندگان نیز جز حیواناتی هستند که امکان دارد در کنار ما زندگی کنند. علاوه بر آن حیواناتی هستند مانند اسب یا سگ های نگهبان یا پرندگان ارزشمند غیر خانگی که در خانه با ما زندگی نمی‌کنند اما آنقدر با اهمیت هستند که محافظت و مراقبت از آنها برای صاحبانشان بسیار پر اهمیت باشد. این موارد در حیوانات خانگی خلاصه نمی‌شود و در این مورد باید اشاره‌ای هم به حیوانات ارزشمند، کمیاب و تحت حفاظت آزاد محیط زیست در سطح کشور کرد؛ از حیوانات مخصوص مسابقه گرفته تا حیوانات کمیابی مانند یوزپلنگ ایرانی، شوکا، گاندو و خیلی دیگر از حیوانات دیگر زیست بوم ایران که هریک از آنها اهمیت ویژه برای همه دارند.

ردیاب مخصوص حیوانات . - بازار اینترنتی گیلار

بحث مهمی که در این رابطه چه در مورد حیوانات خانگی و چه در رابطه با سطوح کلان تر وجود دارد حفاظت از این حیوانات است؛ اما چگونه؟

  • پیشنهاد گروه گیلار در حیطه محافظت به وسیله ردیاب ها استفاده از  ردیاب و مکان‌یاب TK Star GPS Pet Tracker است که با توجه به امکانات قابل توجه‌اش می‌تواند خیال شما را از بابت محافظت از حیوانات خانگی راحت کند. در ادامه شما را بیشتر با این ردیاب آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی TK Star GPS Pet Tracker

  • دقیق ترین سیستم ردیابی با استفاده از سامانه AGPS
  • امکان مشاهده نتایج حاصل از ردیابی به صورت لحظه به لحظه بر روی گوشی تلفن همراه
  • امکان ردیابی در نقاط کور با استفاده از سامانه LBS
  • امکان شنود صدا در شعاع ۷ متری ردیاب برای تسهیل در پیدا کردن حیوان
  • امکان اتصال ردیاب به Wi-Fi برای مکانیابی در مساحت های کوچکتر نظیر خانه

 

  • TK Star GPS Pet Tracker محصولی از شرکت XE Electronics Technology Ltd است که محصولاتش دارای استانداردهای بین‌المللی نظیر CE, FCC, ROHS هستند. مبنای عملکردی این ردیاب مانند سایر ردیاب ها بر پایه استفاده از سیستم مکان یابی جهانی  ماهواره‌ای (GPS) و سیستم‌های انتقال داده رادیویی (GPRS) است که در ادامه با آن بیشتر خواهیم شد.

طراحی و ساخت

GPS Pet Tracker ردیاب حیوانات

GPS Pet Tracker ردیابی بسیار کوچک و سبک است که باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی از آن برای حیوان خانگی‌تان استفاده کنید. کوچک بودن آن باعث می‌شود شما ردیاب را در هر ناحیه ای از بدن حیوان که احساس راحتی می‌کند نصب کنید و سبکی آن باعث می‌شود حیوان راحت تر با وجود دستگاه ردیاب بر روی خود کنار بیاید. از نظر ساخت این دستگاه طوری طراحی شده که در برابر ضربات احتمالی مقاوم  باشد تا بتواتد در هر شرایطی به عملکرد خود ادامه دهد و شما دیگر نگران گم شدن آنها نباشید، حتی اگر فاصله حیوان از شما بسیار دور باشد.

عملکرد

GPS Pet Tracker ردیاب حیوانات

بستر سخت افزاری و نرم‌افزاری این ردیاب نیز طوری طراحی شده‌اند تا حداکثر امکانات را در اختیار شما بگذارد. مبنای عملکردی GPS Pet Tracker  بر مبنای استفاده از سیستم مکان یابی جهانی یا جی پی اس و انتقال اطلاعات حاصل از آن به وسیله دکل‌های مخابراتی است که این امر با نصب یک سیم کارت درون دستگاه و فعالسازی سیستم ردیابی به راحتی ممکن می‌شود. دقت مکان یابی این دستگاه با ضریب خطایی کمتر از ۱ متر انجام شده و قدرت دریافت اطلاعات آن تا حدی قوی است که می‌تواند حتی در مکان های مسقف یا نقاط کور نیز عمل ردیابی را انجام دهد. این امکان نیز وجود دارد تا اطلاعات حاصل از طریق پیامک یا توسط اپلیکیشن موبایلی مخصوص و یا از طریق مرورگرهای اینترنتی برای شما نمایش داده شود و امکاناتی بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

شما می‌توانید با استفاده از این لینک دموی عملکرد سامانه مکان یابی را مشاهده کنید.

این ردیاب همچنین مجهز به حسگر جنبش است که در صورت شروع حرکت حیوان، به صاحب آن از طریق روش های گفته شده اطلاع دهد. یکی دیگر از قابلیت های تعبیه شده برای این ردیاب امکان اتصال به Wi-Fi است که می‌توان با استفاده از آن بدون نیاز به اتصال به اینترنت همراه حیوان را تا جایی که آنتن مودم خانگی توانایی دارد مکان یابی کرد .

 

GPS Pet Tracker ردیاب حیوانات یکی دیگر از ویژگی های بسیار مطلوب این دستگاه قابلیت Geo Fencing است که با استفاده از آن شما می‌توانید برای حیوانتان یک محدوده جغرافیایی امن تعریف کنید تا در صورتیکه حیوان از آن خارج شد بلافاصله از طریق ردیاب مطلع شوید و از طریق ماهواره‌های مکان‌یابی جی پی اس بصورت بلادرنگ و همزمان با حرکت حیوان، آن را بر روی دستگاه تلفن همراهتان مشاهده کنید.

اما رابطه انسان و حیوانات به همزیستی محدود نمی‌شود و در موارد زیادی از حیوانات در ورزش های مختلف نیز استفاده می‌شود. یکی دیگر از قابلیت های کاربردی این مکان یاب امکان ثبت نقاط و مسافت های پیموده شده به همراه ذخیره آنهاست که این قابلیت ردیاب TK Star GPS Pet Trackerرا مناسب استفاده از برای مکان یابی نقطه به نقطه حیوانات مورد استفاده در مسابقات نظیر اسب دوانی و چوگان و سایر ورزش های از این دست می‌کند.

 جمع بندی

GPS Pet Tracker ردیاب حیوانات

GPS Pet Tracker دستگاهی بسیار کاربردی است و با دارا بودن امکاناتی متعدد نظیر قابلیت تعریف محدوده امن جغرافیایی، شنود صدای محیط و ثبت سوابق مسیرهای پیموده شده، می‌توان گفت این ردیاب حیوانات خانگی تمامی امکانات مورد نیاز برای محافظت حیوان شما در برابر خطر احتمالی را دارا است.

 

مزایا معایب
  • ردیابی لحظه ای
  • طراحی سازگار با آناتومی حیوانات
  • وزن سبک
  • امکان تعریف محدوده امن جغرافیایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا